FAQ

Dapatkan jawapan untuk soalan yang paling kerap ditanya

Bagaimanakah kami boleh membantu anda?

Layari bahagian sokongan kami

Membuka sebuah akaun

  • Bagaimana saya membuka akaun dagangan dengan Xtrade.com?

    Pergi ke Daftar, lengkapkan borang dan anda akan dilog masuk ke akaun dagangan anda. Dalam mesej timbul, anda akan melihat kata laluan yang dijana secara rawak, yang anda perlu tukar kepada kata laluan anda sendiri. Anda juga akan menerima e-mel selamat datang dengan kedua-dua nama pengguna dan kata laluan.

  • Berapa banyak saya perlu membayar untuk membuka sebuah akaun Xtrade?

    Ia adalah percuma. Xtrade tidak mengenakan sebarang yuran pendaftaran.

  • Bolehkah saya membuka akaun dagangan berbilang?

    Tidak. Anda boleh membuka satu akaun dagangan.

  • Bagaimana saya boleh mendapatkan wang di sini?

    Anda perlu melabur dengan bijak. Berdagang dalam FX dan CFD melibatkan risiko kerugian, terutamanya kerana sifat yang berleveraj dagangan. Sila klik di sini untuk membaca amaran risiko penuh kami. Maklumat yang terkandung dalam laman web dan dokumen pendedahan ini hanya bersifat umum sahaja, dan tidak mengambil kira keadaan peribadi anda, keadaan kewangan atau keperluan. Anda perlu mempertimbangkan Perjanjian Pelanggan kami secara teliti, dan dapatkan nasihat bebas sebelum memutuskan sama ada berdagang dalam produk tersebut adalah sesuai untuk anda.

  • Bagaimanakah boleh saya memulakan dagangan?

    Jika anda telah membuka akaun dagangan, kemukakan dokumen pengenalan diri anda untuk pengesahan akaun dan membuat suatu deposit; anda sudah bersedia untuk memulakan dagangan.

  • Bolehkah saya memulakan dagangan walaupun saya tidak mempunyai pengalaman?

    Ya. Pusat Pendidikan dan Akademi dan Xtrade kami menawarkan video tutorial, e-buku dan sumber-sumber lain yang sesuai untuk kedua-dua pedagang awal dan profesional.

  • Saya tidak mahu melengkapkan borang pendaftaran dan mendedahkan maklumat peribadi saya. Adakah ini mungkin?

    Sebagai sebuah syarikat yang dikawal selia - tertakluk kepada pelbagai undang-undang, keperluan pematuhan dan prosedur penerimaan pelanggan - kami perlu ada maklumat KYC (Kenali Pelanggan Anda) dalam fail. Kami melakukan segala usaha untuk melindungi kerahsiaan, keselamatan dan integriti data identiti anda.

  • Apa aksara input boleh diterima dalam borang pendaftaran?

    Sila gunakan hanya huruf dan nombor. Elakkan daripada menggunakan sebarang simbol semasa mengisinya.

  • Adakah anda akan menutup akaun saya jika ia mempunyai baki akaun sifar?

    Akaun dengan baki sifar tidak akan ditutup melainkan jika pelanggan meminta sedemikian.

  • Adakah anda menawarkan perlindungan baki negatif?

    Ya. Kepentingan klien kami adalah matlamat utama kami dan itulah mengapa dengan Xtrade baki anda tidak akan menjadi negatif. Perlindungan Baki Negatif akan menghalang pedagang daripada berhutang. Malangnya, tidak setiap broker forex runcit menawarkan perlindungan baki negatif. Bagi pedagang yang berpengalaman, kekurangan panggilan margin boleh bermakna perbezaan kehilangan hanya pelaburan anda dan masuk ke dalam hutang. Inilah perbezaan yang halus, lagi penting. Dalam dagangan forex, anda mungkin boleh bertoleransi dengan kehilangan wang yang anda mampu kehilangan (lagipun, tiada seorang pedagang sempurna yang menang sepanjang masa). Walau bagaimanapun, masuk ke dalam hutang tidak boleh diterima, tanpa mengira berapa banyak pengalaman yang anda ada.

  • Saya terlupa kata laluan saya. Apa patut saya buat?

    Sila klik "Terlupa Kata Laluan" di bawah kotak log masuk dan kata laluan anda akan dihantar ke alamat e-mel anda.

  • Bagaimanakah boleh saya menukar kata laluan saya?

    Untuk menukar kata laluan anda, sila log masuk ke akaun Xtrade anda; kemudian klik Opsyen Akaun > Tukar kata laluan

  • Bolehkah pengurus akaun saya berdagang dan bukannya saya?

    Kami tidak menawarkan perkhidmatan pengurusan akaun. Anda adalah seorang pemilik tunggal akaun dan pembuat keputusan muktamad.

  • Bagaimanakah saya boleh memuat turun platform?

    Platform web mesra pengguna kami tidak memerlukan memuat turun.

  • Adakah anda mempunyai MT4?

    Malangnya, pada masa ini, kami tidak menawarkan platform MT4.

  • Bagaimanakah boleh saya membuka akaun demo?

    Demo akaun diaktifkan sebaik sahaja anda membuka akaun dagangan. *Tertakluk kepada deposit minimum

  • Dari dalam skrin pedagang, bagaimana saya boleh menogol antara akaun sebenar dan demo?

    Dalam bahagian Akaun Saya, bertukar antara mod sebenar dan demo dengan menogol butang "Tukar".

  • Apakah perbezaan di antara akaun dagangan dan demo?

    Walaupun semua ciri-ciri dan fungsi platform sebenar boleh didapati dalam platform demo, pengguna harus ingat bahawa simulasi tidak boleh meniru keadaan pasaran dagangan sebenar. Satu perbezaan penting adalah bahawa volum yang dilaksanakan melalui simulasi tidak menjejaskan pasaran; manakala dalam perdagangan sebenar, volum memberi kesan kepada pasaran, terutamanya apabila saiz kedudukan adalah besar.

  • Bagaimanakah saya boleh membiayai akaun demo saya?

    Akaun demo anda akan dibiayai secara automatik 7 hari selepas pendaftaran.

  • Berapa lamakah boleh menggunakan akaun demo?

    Akaun demo Xtrade tidak akan luput.

Bonus

  • Apakah jenis-jenis bonus yang ditawarkan Xtrade?

    Xtrade menawarkan dua jenis bonus: kredit dan wang tunai.

  • Apakah perbezaan di antara bonus kredit/belum selesai dan wang tunai?

    Bonus tunai dikreditkan serta-merta dan kemudian anda perlu untuk melengkapkan jumlah Xpoint yang diperlukan; dan sebaliknya dengan bonus kredit/belum selesai.

  • Di mana saya boleh membaca lebih lanjut mengenai promosi bonus anda?

    Sila klik di sini untuk melihat promosi terkini kami.

  • Saya tidak menerima bonus pengesahan telefon saya, apa yang perlu saya lakukan?

    Sila hubungi Sokongan Pelanggan kami melalui sembang secara langsung, e-mel atau panggilan untuk mengkreditkan anda dengannya.

  • Apakah Xpoint?

    Aktiviti jumlah dagangan wajaran anda dinyatakan dalam mata.
    Sebagai contoh: Jika anda membuka kedudukan pada EUR/USD bernilai $100,000, anda akan menerima 100 XPoint setelah penutupan, sebab setiap amaun perdagangan $1,000 nilainya 1 XPoint.

  • Saya telah memenuhi jumlah perdagangan yang diperlukan untuk Xpoint. Mengapa bonus saya tidak dikreditkan?

    Anda menerima bonus tunai sebaliknya dan ia dikreditkan sebelum melengkapkan jumlah Xpoint yang diperlukan.

  • Saya tidak menerima bonus pengesahan akaun walaupun akaun saya disahkan sepenuhnya.

    Anda mengesahkan akaun anda sebelum deposit pertama anda. Anda akan menerima bonus pengesahan akaun di saat anda membiayai akaun anda.

Pengesahan akaun

  • Mengapa anda meminta dokumen saya?

    Sebagai sebuah syarikat yang dikawal selia, kami beroperasi mengikut beberapa Undang-undang Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencurian Identiti dan juga beberapa prosedur yang berkaitan dengan pematuhan yang dikenakan oleh pihak berkuasa kawal selia kami: CySEC, ASIC dan IFSC.

  • Bagaimanakah boleh saya mengesahkan akaun saya?

    Anda boleh memuat naik dokumen anda melalui akaun anda:
    Opsyen Akaun > Pengesahan akaun atau menghantar mereka melalui e-mel kepada documents@xtrade.com

  • Apakah dokumen sokongan yang perlu saya sediakan?

    Berhubung prosedur KYC (Kenali Pelanggan Anda) kami, anda dikehendaki untuk menyediakan satu salinan dokumen Pengenalan berwarna yang sah dan bukti alamat baru-baru ini (elektrik, gas, air, telefon, minyak, Internet dan/atau kontrak TV kabel, penyata akaun bank), yang menyatakan nama, alamat dan tarikh (dalam tempoh 3 bulan) baru-baru ini.

  • Bolehkah saya membuka akaun dengan menyediakan dokumen pengenalan yang berbeza dan bukannya pasport saya?

    Ya. Kad ID atau lesen memandu yang sah juga boleh diterima.

  • Adakah saya akan menerima e-mel atau pemberitahuan mengesahkan status akaun saya?

    Anda akan menerima e-mel automatik mengesahkan status akaun anda sebaik akaun anda disahkan sepenuhnya.

  • Bagaimana saya boleh mengemas kini maklumat peribadi saya?

    Jika anda ingin mengemas kini alamat e-mel anda, nombor telefon atau alamat kediaman anda, sila hantar permintaan anda ke documents@xtrade.com bersama-sama dengan apa-apa dokumen sokongan yang diperlukan.

Deposit

  • Berapakah jumlah minimum untuk deposit?

    200 USD, bagaimanapun kadangkala Xtrade menjalankan promosi menawarkan minimum ambang deposit yang lebih rendah.

  • Adakah anda menawarkan bonus bagi deposit?

    Ya, kami menawarkan bonus sehingga 100% bagi deposit anda. Untuk maklumat lanjut sila hubungi kakitangan profesional kami, melalui sembang secara langsung atau e-mel.

  • Adakah mungkin untuk kehilangan lebih banyak daripada apa yang saya depositkan?

    Tidak, anda tidak boleh kehilangan lebih banyak daripada deposit awal anda.

  • Apakah opsyen deposit yang Xtrade tawarkan?

    Kad kredit/debit, pindahan bank, American Express, PayPal dan banyak lagi opsyen. Untuk maklumat lebih lanjut sila klik di sini.

  • Adakah anda mengenakan apa-apa yuran deposit?

    Xtrade tidak mengenakan apa-apa yuran bagi deposit.

  • Deposit kad kredit/debit saya telah ditolak.

    Kami sangat menyarankan anda menyemak dengan bank anda sama ada terdapat satu sekatan ke atas urus niaga antarabangsa atau dalam talian. Atau mungkin jumlah deposit adalah lebih besar daripada had harian kad kredit/debit anda.

  • Bolehkah saya membuat deposit dari akaun rakan/saudara mara saya?

    Tidak. Kami tidak menerima apa-apa bayaran yang dibuat daripada akaun pihak ketiga. Semua deposit mesti dibuat dari akaun anda sendiri.

Maklumat dagangan

  • Apakah waktu dagangan platform anda?

    Waktu dagangan pasaran adalah dari Ahad 21:00 GMT hingga Jumaat 21:00 GMT semasa waktu Jimat-Siang. Ketika musim sejuk waktu dagangan adalah dari Ahad 22:00 GMT hingga Jumaat 22:00 GMT. Walau bagaimanapun, sesetengah instrumen hanya tersedia pada waktu tertentu. Untuk waktu dagangan untuk setiap instrumen sila klik di sini.

  • Mengapakah platform ditutup pada hujung minggu?

    Platform Xtrade ditutup pada hujung minggu kerana semua pasaran instrumen kewangan pendasar ditutup.

  • Bagaimanakah boleh saya memulakan dagangan?

    Sila pergi menerusi Pusat Pendidikan kami dan sila ambil perhatian bahawa anda disyorkan untuk tidak berdagang sehingga anda benar-benar selesa dengan platform kami. Kemudian anda hanya boleh log masuk ke akaun anda dan memulakan dagangan.

  • Adakah terdapat apa-apa risiko dalam dagangan?

    Berdagang dalam FX dan CFD melibatkan risiko kerugian, terutamanya kerana sifat yang berleveraj dagangan. Sila klik di sini untuk membaca amaran risiko penuh kami. Maklumat yang terkandung dalam laman web dan dokumen pendedahan ini hanya bersifat umum sahaja, dan tidak mengambil kira keadaan peribadi anda, keadaan kewangan atau keperluan. Anda perlu mempertimbangkan Perjanjian Pelanggan kami secara teliti, dan dapatkan nasihat bebas sebelum memutuskan sama ada berdagang dalam produk tersebut adalah sesuai untuk anda.

  • Apa yang saya perlu untuk berdagang?

    Anda akan memerlukan sebuah komputer atau peranti mudah alih (yang menyokong perisian iOS, Android atau Windows) dengan sambungan internet berkelajuan tinggi dan akaun dagangan yang dibiayai. Kami amat mengesyorkan anda pergi melalui pusat pendidikan kami sebelum dagangan pertama anda.

  • Apakah leveraj dan apa leveraj yang anda tawarkan?

    Leveraj membolehkan kedudukan dagangan yang besar yang akan dimulakan dengan deposit margin kecil. Jumlah leveraj tersedia untuk pedagang adalah berbeza-beza, dengan pembesaran sehingga 400:1
    Sebagai contoh 100:1, yang bererti bahawa perdagangan mata wang bernilai $100,000 boleh dibuat dengan deposit margin sebanyak $1,000. Leveraj membolehkan penggunaan kredit untuk berdagang jumlah yang lebih besar daripada deposit anda.
    Ingat, semakin tinggi leveraj semakin tinggi risiko kehilangan modal didepositkan anda. Leveraj boleh bekerja untuk anda serta terhadap anda.

  • Adakah terdapat keburukan dalam dagangan dengan leveraj?

    Walaupun leveraj membolehkan anda untuk mengawal sejumlah besar modal dengan margin deposit kecil, ia juga boleh mendedahkan anda kepada pergerakan harga negatif luar biasa besar.

  • Bolehkah saya menukar leveraj?

    Anda tidak boleh menukar nisbah leveraj lalai.

  • Apakah sebuah pip?

    Pip adalah unit yang perubahan paling kecil dalam nisbah harga instrumen kewangan (kadar pasangan mata wang).

  • Apakah sebaran?

    Sebaran adalah perbezaan antara harga Bida dan Tawar.

  • Apa maksud kedudukan “panjang” dan "singkat"?

    Kedudukan panjang - apabila pelanggan membeli aset dan kedudukan singkat apabila pelanggan menjual aset tersebut.

  • Bagaimana saya mengira nilai 1 pip?

    Jumlah Mata Wang Asas * Pip = Nilai dalam Sebut Harga Mata Wang
    Nilai 1 pip dalam EUR/USD= 1 Lot (100 000 €)*0.0001= 10 USD
    Nilai 1 pip dalam USD/CHF= 1 Lot (100 000$)*0.0001=10 CHF
    Nilai 1 pip dalam EUR/JPY= 1 Lot (100 000 €)*0.01= 1000 JPY

  • Apakah gelinciran?

    Gelinciran mungkin berlaku semasa tempoh turun naik pasaran yang tinggi, biasanya disebabkan oleh berita ekonomi yang penting. Ia menyebabkan kedudukan anda sedang dilaksanakan pada kadar yang berbeza daripada yang anda nyatakan; ditutup pada harga tersedia paling awal.

  • Bagaimanakah saya boleh mengurus risiko dalam pasaran yang tidak menentu?

    Cara terbaik untuk menguruskan risiko anda semasa pasaran yang tidak menentu adalah untuk memastikan akaun anda dimarginkan secukupnya pada setiap masa. Beberapa langkah berjaga-jaga disyorkan:
    ✔ Memantau status kedudukan terbuka anda.
    ✔ Menentukan kerugian tersukat untuk mengehadkan risiko ke bawah.
    ✔ Pastikan akaun anda dibiayai melebihi margin yang diperlukan anda.

  • Apakah itu pesanan had?

    Had pesanan adalah pesanan ambil keuntungan untuk membeli atau menjual jumlah instrumen kewangan yang ditetapkan pada harga yang ditetapkan atau lebih baik.

  • Bagaimanakah saya boleh melihat sejarah dagangan saya?

    Sila log masuk ke akaun dagangan anda, kemudian klik Opsyen Akaun > Pengurusan Dana > Sejarah Kewangan atau Laporan Aktiviti

  • Apakah "Ambil Keuntungan" dan "Kerugian Tersukat”?

    Kedua-dua kerugian tersukat dan ambil keuntungan adalah perintah, yang diletakkan dalam pasaran untuk menutup sebuah kedudukan terbuka. "Kerugian Tersukat" adalah untuk mengelakkan pergerakan harga yang buruk lagi dan "Ambil Keuntungan" adalah untuk mendapat manfaat daripada pergerakan harga berfaedah.

  • Bagaimanakah boleh saya menetapkan kerugian tersukat atau ambil keuntungan?
    Akses dialog timbul Edit Kedudukan:
    • Cipta sebuah kedudukan Ambil Keuntungan dengan memilih Tutup pada keuntungan dan menyatakan Kadar atau Amaun pencetus
    • Cipta sebuah kedudukan Kerugian Tersukat dengan memilih Tutup pada kerugian dan menyatakan Kadar atau Amaun pencetus
  • Adakah saya akan dimaklumkan jika saya terlibat dengan panggilan margin?

    Xtrade akan memaklumkan kepada pelanggan premium dalam kes panggilan margin. Margin anda dipantau dalam masa nyata, menyediakan anda dengan faedah mengetahui di mana kedudukan anda pada bila-bila masa. Panggilan margin boleh menyebabkan penutupan kedudukan terbuka anda sekiranya ada deposit margin anda jatuh di bawah keperluan margin untuk instrumen tersebut.

  • Apakah yang dimaksudkan dengan tarikh tamat tempoh dalam tab butiran?

    Sesetengah instrumen didagangkan berdasarkan kontrak niaga hadapan asas. Instrumen mempunyai tarikh luput tertentu di mana semua pesanan tawaran/had terbuka ditutup.

  • Di mana saya boleh mencari tarikh tamat tempoh instrumen tertentu?

    Bagi instrumen yang mempunyai tarikh tamat tempoh, anda boleh klik tab Butiran yang berkaitan dengan instrumen tersebut.

  • Apakah trend?

    Trend adalah arahan am pasaran atau harga sesebuah aset, dan trend boleh berbeza-beza dari pendek ke pertengahan, hingga jangka panjang.

  • Apa yang dimaksudkan dengan tahap sokongan dan rintangan?

    Dalam analisis teknikal, sokongan dan rintangan adalah konsep bahawa pergerakan harga keselamatan akan cenderung untuk berhenti dan berbalik pada tahap harga yang telah ditetapkan.

  • Apakah baki yang tersedia dan mengapa ia berbeza daripada ekuiti?

    Baki Tersedia: Amaun tersedia untuk digunakan sebagai Margin Awal.
    (Ekuiti) – (Margin Digunakan)
    Ekuiti: Deposit - Pengeluaran+ Bonus + P&L Tertutup + P&L Terbuka

  • Apakah M. Margin? Bagaimanakah ia digunakan?

    Untuk membolehkan kedudukan baru anda terbuka, ekuiti dalam akaun anda mesti melebihi Aras Margin Pengekalan. Keperluan Aras Margin Pengekalan adalah khusus kepada setiap instrumen kewangan. Xtrade sentiasa memaparkan tahap Margin Penyelenggaraan bagi setiap instrumen individu.

  • Apakah P&L?

    Jumlah Keuntungan & Kerugian berdenominasi dalam mata wang asas akaun.

  • Di mana saya boleh mencari tawaran/Had yang dibatalkan saya?

    Klik Pilihan Akaun > Pengurusan Dana > Laporan Kewangan.

  • Apakah penunjuk Tinggi/Rendah?

    Ia menunjukkan Bidaan Tertinggi dan Tawaran Terendah dicapai semasa hari dagangan ini.

  • Apakah yang menghalang saya daripada membuka dagangan?

    Dagangan hanya boleh dimulakan jika terdapat ekuiti yang mencukupi dibiayai dan semasa waktu di mana instrumen kewangan asas juga didagangkan di bursa awam.

  • Di mana saya boleh mencari waktu dagangan instrumen tertentu?

    Klik "Butiran” instrumen itu.

  • Bagaimanakah saya boleh menurunkan lot dagangan minimum saya?

    Sila hubungi Sokongan Pelanggan kami untuk bantuan langsung.

  • Bagaimanakah saya boleh menambah instrumen ke senarai kegemaran saya?

    Klik ikon Bintang instrumen.

Yuran & Komisen

  • Apakah sebaran?

    Sebaran adalah perbezaan antara harga tawaran dan harga permintaan bagi suatu instrumen kewangan.
    Untuk melihat nilai Sebaran bagi setiap produk sila rujuk kepada senarai CFD kami.

  • Apakah yuran premium?

    Membiarkan kedudukan terbuka selepas jam tertentu (lebih kurang 22:00GMT (21:00DST)), seperti ditunjukkan dalam skrin paparan platform perdagangan XTrade "Butiran", membolehkan anda dikenakan Premium pembiayaan XTrade yang ditolak daripada akaun anda. Premium ini akan merangkumi manfaat/kos pembiayaan berkaitan.
    Penyelesaian dagangan berlaku dua hari (T+2) selepas hari dagangan (pembukaan/penutupan sebuah kedudukan). Hari penyelesaian juga dipanggil hari nilai.
    Untuk melihat Caj Jualan Premium dan Belian Premium bagi setiap produk sila rujuk kepada senarai CFD kami.

  • Apakah yuran Ketakaktifan?

    Yuran Akaun Tidak Aktif $10 USD sebulan ditaksir kepada akaun XTrade yang tidak aktif. Sebuah akaun dianggap tidak aktif jika tidak terdapat aktiviti perdagangan untuk tempoh 3 bulan.

  • Adakah Xtrade mengenakan sebarang yuran deposit/pengeluaran?

    Xtrade tidak mengenakan apa-apa yuran bagi deposit/pengeluaran. Walau bagaimanapun bank dan/atau bank perantara, yuran pemproses boleh dikenakan. Kami tidak menerima sebarang tanggungjawab bagi yuran sedemikian.

Pengeluaran

  • Bagaimanakah caranya untuk saya meminta pengeluaran?
    Sila lakukan langkah berikut:
    • Log masuk ke akaun Xtrade anda
    • Klik "Pengeluaran" pada utama halaman Pedagang Web
    • Sila masukkan jumlah dan serahkannya dengan mengklik butang "Pengeluaran”.
    • Untuk melengkapkan permintaan anda, sila cetak borang pengeluaran, menandatanganinya secara manual dan hantar ke withdrawals@xtrade.com atau melalui faks: +357 25030429
    • Sebaik sahaja permintaan anda lengkap, maklumat dimajukan kepada kami untuk pemprosesan. Anda akan menerima pengesahan e-mel tentang permintaan pengeluaran anda.
  • Bagaimanakah caranya untuk menyemak status permintaan pengeluaran saya?

    Klik Opsyen Akaun > Pengurusan Dana > Permintaan Pengeluaran dan kemudian anda akan melihat tetingkap timbul baru dengan butiran lengkap pengeluaran anda.

  • Bolehkah saya membatalkan permohonan pengeluaran saya?

    Anda boleh membatalkan permintaan anda pada bila-bila masa semasa statusnya adalah "Belum selesai”

  • Mengapakah pengeluaran saya ditolak?
    Permohonan pengeluaran boleh ditolak untuk satu atau lebih daripada sebab berikut:
    • Akaun anda tidak ditentusahkan sepenuhnya. (Sila ambil perhatian bahawa akaun anda mesti ditentusahkan sepenuhnya sebelum proses pengeluaran. Semua senarai dokumen yang diperlukan boleh ditemui di sini. Dalam keadaan ekstrim, Syarikat berhak untuk meminta dokumentasi tambahan.)
    • Kami tidak menerima borang pengeluaran bertandatangan.
    • Sebuah borang pengeluaran yang tidak ditandatangani secara manual, kami menerima hanya sebahagian sahaja atau ia menyatakan satu tarikh pengeluaran yang sudah ditolak.
    • Kami tidak dapat untuk memindahkan dana kepada butir-butir bank/ e-dompet yang disediakan atau kami tidak menerima butiran yang betul.
    • Volum yang diperlukan tidak selesai.
  • Kenapa sistem tidak membiarkan saya meminta pengeluaran?

    Jika anda mempunyai kedudukan terbuka, anda tidak akan dapat mengeluarkan keseluruhan Baki Tersedia anda. Amaun minimum diperlukan untuk mengekalkan Margin Penyelenggaraan.
    (Baki Tersedia – Margin Penyelenggaraan) dan margin >= 1% = Amaun Pengeluaran Maks

  • Berapa lama masa yang diambil untuk memproses pengeluaran?

    Permohonan pengeluaran mengambil masa sehingga lima hari bekerja untuk diproses. Kelewatan yang di luar kawalan kami mungkin berlaku disebabkan kaedah pembayaran pihak ketiga (cth. syarikat kad kredit, bank yang menghantar wang atau bank pengantara yang melewatkan pemindahan, dalam kes yang amat teruk, ia boleh mengambil sehingga 3 minggu).

  • Apa opsyen pengeluaran yang anda ada?

    Pengeluaran anda diproses melalui kaedah yang sama seperti deposit dibuat. Jika anda deposit melalui kad kredit, apa-apa amaun pengeluaran akan dikembalikan kepada kad kredit tersebut. Begitu juga, jika deposit dibuat melalui pindahan bank, semua pengeluaran akan dipindah balik ke akaun bank anda. Deposit lain yang dibuat dengan e-dompet akan dikembalikan sebagai pindahan bank atau dengan e-dompet Skrill/ Netteler.

  • Jika jumlah pengeluaran saya melebihi jumlah yang saya telah deposit, bagaimana saya boleh mengeluarkan?

    Sila ikuti prosedur pengeluaran dan dana akan dikembalikan berdasarkan kaedah bahawa deposit itu dibuat.

  • Di mana saya boleh dapatkan borang pengeluaran?

    Sila log masuk ke akaun anda, klik Opsyen Akaun > Pengurusan Dana > Permintaan Pengeluaran > sila klik pada Butiran di sebelah permintaan pengeluaran yang belum selesai.

  • Mengapa borang pengeluaran saya tidak diterima?

    Sila tandatangan borang dengan pen, memandangkan tandatangan maya tidak boleh diterima.
    Sila pastikan anda menghantar satu borang penuh, dan bukan hanya sebahagian daripadanya. Kami memerlukan borang asal diisi dengan lengkap, menunjukkan logo syarikat kami.
    Pastikan tarikh borang pengeluaran anda adalah tarikh yang sama seperti apabila anda membuat permintaan itu.

  • Berapa lama masa yang diambil untuk menerima dana saya?

    Biasanya ia mengambil masa sehingga 10 hari bekerja jika bayaran balik dibuat melalui pindahan bank atau kad kredit/debit. Pembayaran e-dompet muncul dalam akaun anda masa yang sama pengeluaran anda telah diluluskan.

Penyahaktifan akaun

Bagaimana saya boleh menyahaktifkan akaun saya?

Sila hubungi Sokongan Pelanggan kami untuk membantu anda.

PayPal

  • Bagaimana anda boleh membuka akaun PayPal?
    1. Pergi ke laman web PayPal dan klik 'Daftar' di bahagian atas laman.
    2. Pilih jenis akaun yang anda mahu buka, "Peribadi" atau "Perniagaan" dan klik 'Teruskan / Seterusnya’.
    3. Berikan alamat e-mel anda, cipta kata laluan dan klik 'Teruskan / Seterusnya’.
    4. Isi maklumat peribadi anda dan klik 'Setuju dan Cipta Akaun’.
    Tambah kad/kad kredit/pautan akaun bank anda.
    Ikut arahan di bawah mengikut kaedah pilihan anda.
  • Sahkan akaun menggunakan akaun bank anda

    Hanya tambah dan sahkan akaun bank. PayPal akan menghantar dua deposit kecil kepada akaun anda. Masukkan deposit ini di laman web PayPal. Jawab panggilan telefon pengesahan pantas dari perkhidmatan pengesahan pihak ketiga PayPal untuk mengesahkan maklumat anda, dan anda sudah sedia.

  • Berapa lama masa yang diambil untuk memproses pembayaran menggunakan akaun bank anda?

    Apabila akaun bank dikaitkan dengan akaun PayPal anda dan anda tidak mempunyai dana tersedia dalam akaun PayPal anda, PayPal akan mengeluarkan wang dari bank anda terdahulu yang bermaksud bahawa ia menjadi pemindahan bank dan ia mungkin mengambil masa sehingga 3 hari sehingga bayaran diproses.

  • Sahkan menggunakan kad kredit anda

    Sediakan PayPal dengan maklumat anda. Mereka akan mengenakan dua caj kecil kepada kad anda. Kembali ke PayPal dan masukkan caj tersebut bersama-sama dengan kod bersebelahan yang muncul bersama pada penyata kad kredit anda. Mereka akan membayar balik caj tersebut kepada anda dan anda akan disahkan.

  • Berapa lama masa yang diambil untuk memproses pembayaran menggunakan kad kredit anda?

    Jika kad Kredit/Debit anda telah dikaitkan dengan akaun PayPal anda pembayaran adalah serta-merta.

Akaun Sebenar
Buka akaun dan dapatkan akses kepada rangkaian luas instrumen CFD kami.$25 Bonus Tunai Deposit tidak diperlukan.
*Terma terpakai
Perdagangan CFD melibatkan risiko kerugian yang ketara. Perdagangan FX/CFD melibatkan tahap risiko yang ketara dan anda mungkin kehilangan semua modal yang anda laburkan. Sila pastikan bahawa anda telah memahami risiko yang terlibat.